هتل بزرگ شیراز و هتل عباسی اصفهان

در قدیم، به دلیل نبود بناهای بلند، هتل بزرگ شیراز اولین چیزی که به محض ورود مسافران و تجار به شهر اصفهان  هتل عباسی اصفهان جلب نظر می کرده کاخ شاه عباس اول یا همان کاخ عالی قاپو بوده. عالی قاپو یا عالی قاپور یه اصطلاح ترکی و به معنی سر در بلند یا درگاه بلنده. هتل بزرگ شیراز کاخ با شکوه عالی قاپو ۶ طبقه دارد و روبروی مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته. این بنای چند منظوره برای شاه اهمیت زیادی داشته چرا که محلی برای دیدارها، جلسات و بازدیدهای مهم خارجی و داخلی بوده ، همچنین شاه عباس و درباریان وقت برگزاری مسابقات اسب سواری و چوگان اینجا می نشستن و بازی را تماشا می کردن. نکته جالب اینکه هتل عباسی اصفهان در این محل حوضی قدیمی ازجنس مس وسنگ توسط شیخ بهایی هتل بزرگ شیراز ساخته شده که با دم و بازدم هوا پر از آب می شده و به انعکاس تصویر سقف چوبی عالی قاپو و خنکی هوا در زیر این سقف چوبی کمک می کرده، ولی الان به علت فرسودگی، بی استفاده مانده است. این عنارت از روبرو دو طبقه و از پشت ۵ طبقه هتل عباسی اصفهان می باشد از دیگر زیبایی های معماری این عمارت راه پله ی اضطراریشه.


هتل فلامینگو کیش و هتل پارمیدا کیش

پارک  هتل پارمیدا کیش ساحلی مرجان که در هتل فلامینگو کیش مجاورت بازار مرجان واقع شده، یکی از زیباترین مراکز دیدنی کیش است که بازار مرجان را به دریا ارتباط می دهد. بسیاری از مسافران و ساکنین جزیره اوقات تفریحی خود را در کنار این پارک گذرانده و از مناظر زیبای هتل فلامینگو کیش ساحلی کیش لذت می برند هتل پارمیدا کیش. آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت مناسبی را برای شما بوجود می آورد که فارغ از هیاهوی بازار به دیدار دریا و چشم انداز های زیبای طبیعت اطراف بروید هتل فلامینگو کیش و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد هتل پارمیدا کیش دیدن کنید و عکسهای به یاد ماندنی بگیرید. علاوه بر این تماشای طلوع آفتاب از این پارک، خاطره ای فراموش نشدنی است.


هتل درویشی و هتل کیانا

در شمال غربی شهر و در انتهای هتل درویشی خیابان خواجه ربیع آرامگاه باشکوه خواجه ربیع قرار داره که به توصیه شیخ بهایی ساخته شده و متعلق به دوره صفویه است.  در تاریخ آمده که امام رضا هنگام ورود به طوس و شهر مشهد مزار این صحابه پیامبر رو زیارت هتل درویشی کرده.  مزار خواجه ربیع که در اصل به باغ ربیع شهرت داشته یکی از آرامگاه های مهم شهر هم محسوب می شه و به دلیل بناهای زیبا وتاریخی هتل که داره مورد توجه اهالی و مسافران بوده و هست . این مقبره گنبدی به هتل درویشی ارتفاع ۱۸ متر داره که با کاشی های فیروزه ای پوشیده شده و کتیبه هایی با خط علیرضا عباسی خوشنویس بزرگ صفوی این مکان را تزیین کرده است.


هتل اطلس مشهد و هتل قصر مشهد

غار دره آل مکانی ست با دهانه بزرگ هتل اطلس مشهد و دیدنی و دیوارهای مرتفع و بلند که چشمه ای در مجاورت هتل قصر مشهد آن قرار داره. این غار در ۲۵ کیلومتری شمال شرق مشهد در مسیر راه کلات نادری واقع شده. غار روستای آل از دیدنی های این روستاست و در ابتدای جاده دره آل پس از روستاهای اندروخ و کارده قرار داره. مسیر جاده مشهد تا روستای آل اسفالته. دهانه غار بسیار هتل اطلس مشهد کوچیکه و در جهت هتل قصر مشهد شمال و جنوبه و تا فاصله ۱۰ متری دهانه غار قابل دیدن نیست و علیرغم حضور خیل مردم در روزها تعطیل ، در دره بین روستاهای کارده و آل ، غار از گزند رهگذران در امان مانده. این غار قدمتی بسیار داره، تا آنجا که کوه نوردان اسکلت هایی از انسان اولیه و ابزار او را درون غار یافته اند. عرض هتل اطلس مشهد غار بین یک تا ۳ متر هتل قصر مشهد و عمق آن ۱۰۰ متره. دهانه غار رو به صورت شکافی در میان سنگ بوده و پرتگاه هایی خطرناک داره.


هتل درویشی مشهد و هتل قصر طلایی مشهد

نان سنتی، یکی از مظاهر فرهنگ هتل درویشی مشهد و هویت ما در زمینه تغذیه طی قرون مختلفه، که در مقایسه با نان های وارداتی، از میزان سلامت بالایی برخوردارن، بر همین اساس به منظور ترویج فرهنگ استفاده از نان های سنتی و آشنایی هتل قصر طلایی مشهد نسل جوان با تولید این گونه نان ها، این موزه به همت بخش خصوصی ایجاد شده. در این موزه، مراحل تهیه آرد شامل بذرافشانی، گندم هتل درویشی مشهد چینی، خرمن کوبی، ابزار تهیه نان شامل دستاس، آسیاب آبی، آسیاب بادی، انواع نان شامل سنگک، نان تنوری ساج و نان تنوری سفال هتل قصر طلایی مشهد هم چنین رقص اپر که یکی از آیین های خراسانیه و منطبق با باورهای زراعی مردم منطقه ست، به نمایش درآمده. موزه نان، با تکیه بر معماری سنتی با هدف فعالیت فرهنگی و سیاست تبلیغاتی هتل درویشی مشهد شرکت ونیاز کارفرما مطرح شده. در طراحی موزه، اساس طراحی با معماری سنتی-ایرانی با استفاده از ساده ترین مصالح(آجر ایرانی، کاهگل، چوب و گچ) و هنر استاد کاران در خلق رسمی بندی و گره چینی ها و . . . مورد نظر هتل قصر طلایی مشهد قرار گرفته. این موزه، نخستین موزه نان در خاورمیانه ست.